Krachtontbijt overnight oats

Nog zo’n easy en yummie recept met superfood havermout zijn de zogenaamde overnight oats. Je weekt de havermout gedurende een nacht in melk zodat de havermout volgende ochtend een heerlijk papje is geworden. Easy en lekker. Enjoy!

Benodigdheden per portie

  • 4 eetlepels havermout
  • 50 ml melk
  • topping naar keuze (zie hieronder voor inspiratie)
  • evt honing naar smaak

Zo maak je de overnight oats

Neem de avond van tevoren een potje (met deksel) of een kommetje en schep de havermout hierin. Giet de melk erbij en schroef het dekseltje op de pot of dek het kommetje af met wat plastic folie. Laat de havermout de hele nacht weken. Haal de volgende ochtend de deksel van het potje of de folie van het kommetje voeg je favoriete (superfood) topping en eventueel wat yoghurt toe en klaar is je power ontbijt!

Een aantal variaties

  • Met zwarte bes en gecrushte koekjes
  • Met banaan en yoghurt
  • Met cacaonibs en kwark
  • Met mango en geroosterde zonnebloempitten
  • Met pecannoten en gedroogde pruimen
  • Met frambozen en moerbeien
  • Met gojibessen en kokosrasp

Gezond ontbijt recept overnight oats heerlijk havermout ontbijt

Liever een glutenvrij en lactosevrij ontbijt?

Gebruik dan glutenvrije havermout (te koop bij bijvoorbeeld Ekoplaza) en week de havermout in een lactosevrije melk zoals bijvoorbeeld kokosmelk, amandelmelk, sojamelk of rijstmelk.

Read previous post:
Paleo crackers
Gezonde paleocrackers

 Zin in een hartige snack, maar geen zin in een caloriebom? Probeer dan eens Read more

Close